Jak vznikal nový brand Justo
Michal Pazdera, Úvaha
11. 11. 2024
Konec června roku 2022. Sedím ve 3. patře poslanecké sněmovny. Těžký, vydýchaný vzduch, vedro na padnutí. Jednání probíhá už téměř 3 hodiny. Zahlédnu termosku s kávou, která mi dodá optimismu, že se trochu proberu. Upiju kávu, která dává vzpomenout na časy, kdy v televizi běhala reklama na Nescafé a všichni měli doma aspoň tři červené hrnky. Pak si vzpomenu, že předseda podvýboru pro ochranu spotřebitele, pan poslanec Nacher, na začátku varoval, abychom kávu pili pouze v sebeobraně.
Nakonec mě probírá něco, co bych nečekal. Sněmovní tisk 213. Konkrétně text důvodové zprávy k novele zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku. Právě totiž probíráme transpozici evropské modernizační směrnice s cílem zlepšit vymáhání práv na ochranu spotřebitele.
Milá paní z ministerstva průmyslu a obchodu právě prochází 43. bod důvodové zprávy. Nové znění paragrafu 1830 občanského zákoníku. Upoutá mě a získá si moji pozornost na celých 8 minut. Zaposlouchám se. A pak se mi v hlavě rozjede příběh, jak by to celé mohlo dopadnout. Každý spotřebitel bude moct odstoupit od smlouvy jakýmkoliv jednoznačným způsobem vůči tomu o kom si myslí, že s ním uzavřel smlouvu. V hlavě mi okamžitě projedou loga našich kanceláří. JUSTO Vaverka, JUSTO Solutions, JUSTO Realbox, JUSTO Morava… A dojde mi to. Vždyť pro spotřebitele je jedno logo jako druhé. Co budeme dělat když spotřebitel, který má uzavřenou smlouvu s kanceláří JUSTO Vaverka, zavolá do Písku a řekne, že odstupuje od smlouvy?
Grafická identita našich partnerů
A pak jsem si vzpomněl, že jsme v roce 2021 začali s přípravou na rebranding. Změnu loga, změnu vizuální identity a celkové komunikace. Větší důraz na značku partnerů a volnost jejich pojetí grafiky. Máme už pár věcí zpracovaných. Ale je to dost na to, abychom vše zvládli rychle?
Uklidním se a řeknu si, že to zvládneme. Mám přece super tým i zkušenosti s velkými projekty. Naši partneři jsou otevření inovacím a změnám. S novelou zákona se opravdu spěchalo. Na české poměry až nevídaně. Novela začala platit 6. ledna 2023.
Čekala nás spousta práce. Nové grafiky pro 15 kanceláří o celkem více než 40 lidech. Všichni budou potřebovat nová loga, nové vizitky, weby, profily na sociálních sítích… Z celkového množství nové grafiky by se člověku zamotala hlava.
Návrhů jsme měli snad tucet. Nakonec jsme zvolili variantu s důrazem na značku partnera a menší zmínkou „partner Justo“. Snažíme se o minimalistický, moderní styl. Používáme čistý, profesionální vzhled, dobře uspořádané informace a jednoduché barevné schéma. Dřívější zlato-šedou jsme vyměnili za elegantní modrou. Žádné zbytečné ikonky domečků nebo klíčů, které v realitách vídáme.
V průběhu jsme vytvořili vlastní automat na grafiku zvaný Autograf, který generuje tiskové i digitální grafické materiály podle desítek šablon v našem grafickém stylu. Od log partnerů a vizitek makléřů, přes plachty, rollupy až po grafiky na sociální sítě.
Všem našim partnerům jsme udělali vlastní webové stránky, jak kancelářím, tak samostatným makléřům. Vše na jejich vlastních doménách, kterých provozujeme více než 40. Vše s důrazem na profesionální fotografie a videa, nabídku nemovitostí, aktuality, reference od klientů a odborné certifikáty, spíše než design samotných stránek. Spolu s tím mají partneři i vlastní profily na sociálních sítích.
Vše jsme spustili 12. července 2023 ve 2:43 ráno. Stálo to 2000 hodin práce a desítky probdělých nocí. Ale povedlo se a stálo to za to 😊
Grafická identita samotného Justo
Máme tedy hotovou grafickou identitu pro naše partnery. Samotné Justo je ale nová kapitola. Nově už se nebudeme prezentovat jako síť realitních kanceláří, ale jako odborná společnost, která vzdělává realitní profesionály a nabízí služby pro realitní kanceláře.
Klademe větší důraz na našeho spoluzakladatele Michala Pazderu, který je naším odborným garantem. Motto „specialisté na reality a právo“ je dodnes platné. Slogan „reality právně správně“ jsme použili pro náš nový podcast.
Za téměř deset let našeho působení jsme vytvořili velké množství materiálů, od návody a postupů manuály pro činnost realitního makléře a kanceláře, přes odborné články a publikace po 40 hodin odborných webinářů. Vyvinuli jsme digitální nástroje pro automatizaci práce makléřů a řízení realitní kanceláře. A bylo na čase naše služby lépe prezentovat.
Dalo nám to další rok práce a postupných příprav. Nový web a celou novou grafickou identitu Justo jsme po dlouhých přípravách spustili v pondělí na svatého Martina, 11. 11. 2024 v 11 hodin večer.
Dokonalost není, když už není co přidat, ale tehdy, když už není co odebrat
— Antoine de Saint-Exupéry
Co na to říkáte? Budeme rádi za zpětnou vazbu, jak se Vám naše značka a komunikace líbí 😊